Strona główna  /  Wycieczki  /  Wycieczka do Morskiego Oka

Wycieczka do Morskiego Oka

Trasa: Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza - Morskie Oko - Palenica Białczańska
Data: Array
Uczestnicy:

1:30 Coś dziwnie zaczyna drgać i wydawać trzy-kanałowe dźwięki. Connecting People się odzywa... Podobno nie można się od razu zrywać w takich sytuacjach, albowiem według Indian, można zatracić swojego ducha. Aktualnie przynajmniej będę wiedział kiedy go zgubiłem... O 02.20 jedzie PKS do Zakopanego. Jedzie, lub przynajmniej powinien jechać. Niemiła by to była niespodzianka jakby się nie pojawił na płycie dworca. Jednakże pojawił się i to na czas! Wcześniej na dworcu zjawili się Ania z Bartkiem.

Wrzuciliśmy nasz dobytek do autobusu i skorzystaliśmy z okazji do drzemki. Autobus był na miejscu po 5.00. Zakopane uśpione , tylko pokojowi naganiacze się kręcą. Taksówką dotarliśmy na Pardałówkę. W tym miejscu czeka na Nas Agula. Nie za długa drzemka, poranna kawa i idziemy w trasę.

Wsiadamy do bajernckiej limuzyny z tabliczką Morskie Oko. W środku, wygodne warunki...

W autobusie

Docieramy do Palenicy Białczańskiej. Wyskoczyliśmy z autobusu,a głosem z megafonu przywitali nas Strażnicy Leśni, Ci w odróżnieniu od Miejskich trochę lepiej się kojarzą. Trafiliśmy na strajk, oczywiście i tym razem chodzi o kasę. Kupiliśmy bilety, dostaliśmy nalepki, złożyliśmy podpisy i wszyscy byli zadowoleni.

Wkraczamy na teren Tatrzańskiego Parku, droga troszkę nudnawa, droga asfaltowa, dookoła jak można się domyśleć las. Przed nami niesamowite masywy górskie.

Dochodzimy do Wodogrzmotów Mickiewicza

Wodogrzmoty Mickiewicza

Wodogrzmoty Mickiewicza, wodospady w Tatrach Wysokich stworzone z trzech większych i kilku mniejszych kaskad (od 3 do 10 m) na potoku Roztoka w (Dolinie Roztoki) wypływającym z Pięciu Stawów Polskich, ok. 1 kilometra od jego ujścia do Białki. Wodospady te nazwane zostały Wodogrzmotami z powodu olbrzymiego huku jaki sprawia spadająca nimi woda, zwłaszcza po obfitych opadach. Trzy większe posiadają nazwy: Wyżni Wodogrzmot, Pośredni Wodogrzmot i Niżni Wodogrzmot. Powstały one w miejscu, w jakim woda pokonuje próg skalny jakim Dolina Roztoki schodzi do Doliny Białki. Powyżej piętrzą się urwiska Turni nad Szczytami w masywie Wołoszyna. Nad Wodogrzmotami, na stokach Roztockiej Czuby rośnie reliktowy drzewostan limbowo-modrzewiowy.

Po 3 godzinach   docieramy do celu. Dlaczego tak długo? Gramoliłem się z aparatem. Lecz dotarliśmy przed deszczem, minimalnie bo minimalnie jednakże przed.

Morskie Oko

Morskie Oko odwiedza podobno około 15 tysięcy osób na dzień! Co przyciąga tyle osób w to miejsce? Morskie Oko i jego sąsiedztwo zaliczane jest do jednego z najpiękniejszych miejsc w Tatrach. Samo dojście do Morskiego Oka nie powoduje przypływu emocji, jest to najzwyklejsza szosa, którą niegdyś można było dojechać do samego schroniska nad Morskim Okiem. Otoczenie jeziora ma najbardziej charakter wysokogórski po polskiej stronie Tatr. Mięguszowieckie Szczyty znajdują się nad 1000 metrów nad lustrem wody, W głębi nieco z tyłu znajdują się Rysy będące najwyższym szczyt Polski. Uwagę przykuwa również ogromne pole piargów u stóp Mięguszowieckich Szczytów a także strzelisty Mnich.

źródło: 2beinspired.pl

Zobacz wszystkie zdjęcia z wycieczki!

Pozostaw Komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.