Strona główna  /  Wycieczki  /  Zimowa wycieczka na Kasprowy Wierch

Zimowa wycieczka na Kasprowy Wierch

Trasa: Zakopane - Kuźnice - Przełęcz Między Kopami - Dolina Gąsienicowa (Murowaniec) - Kasprowy Wierch - Myślenickie Turnie - Kuźnice - Zakopane
Data: Array
Uczestnicy:

Niezbyt często odwiedzaliśmy Tatry porą zimową, można określić, że w tej kwestii jesteśmy żółtodziobami. Postanowiliśmy się do tego wyjazdu przygotować należycie. Już na Babiej Górze testowaliśmy nasze raki, które na lodzie spisywały się wyśmienicie. Wysokie temperatury sprawiły, że nie wiedzieliśmy co tak na prawdę możemy spodziewać się na szlaku. Czy wszystko będzie płynąć wraz z cieplejszymi dniami? Jedno wiemy z pewnością, przed nami przyzwoita zabawa!!! Pierwszego dnia naszym celem został Kasprowy Wierch!

Przez Boczań do Gąsienicowej

Dolina Gąsienicowa fot. Dorota

Do Zakopanego przybyliśmy już w piątek, autobusem z Bielska-Białej. Na dworcu odebrał nas Marcin, który tydzień bawił się w Belvederze , a przez weekend musiał spać pod śpiworem ;). Pod śpiworem, jednakże za to w niesamowicie klimatycznej góralskiej chacie! Także jedzenie zmieniło dla Marcin swoją postać. Od szwedzkiego stołu do parówek, którymi nas uraczył. W miłej atmosferze poszliśmy wcześniej spać, żeby jutro zdobywać tatrzańskie szczyty od samego rana.

O godzinie 7.00 przybył do nas Piotr i byliśmy już w komplecie. Wcześniej wspólne śniadanie. Droga do Kuźnic zaczyna pomału płynąć na skutek ocieplenia wiosennego. Do Doliny Gąsienicowej zamierzamy dotrzeć przez Boczań. Pogoda jest fenomenalna, jest ciepło, a przejrzystość bardzo dobra! Już nie mogę się doczekać, kiedy Dolina Gąsienicowa pokaże swoje zimowe oblicze. W niektórych miejscach na szlaku jest ślisko, postanawiamy użyć nasze raki, żeby bez poślizgów dotrzeć do schroniska w Murowańcu. Naszym oczom odsłania się Giewont, który od strony wschodniej wygląda całkiem inaczej aniżeli od Krupówek. Niektórzy żyją niestety tylko Krupówkami w Zakopanym.

Giewont fot. Lowell

Zdobywamy Przełęcz Miedzy Kopami, bardzo ładne miejsce! Krótki rest, coś szybkiego do zjedzenia i schodzimy do Gąsienicowej! A chatki w dolinie są boskim widokiem! Zimowa szata dodaje im blasku! Intensywność robienia zdjęć, nader szybko się zwiększyła w tym miejscu!

Przed nami specyficzny Kościelec (Mały i Duży), Świnica, jak również Orla Perć w pełnej okazałości.

Po chwili siedzimy już w schronisku w Murowańcu. Gorąca herbata, rozmowy o wszystkim i o niczym. Na Kasprowym podobno 1,20 m  śniegu, zastanawiamy się jakiej konsystencji będzie to śnieg. Z drugiej strony, wiemy, że z Kasprowego do Gąsienicowej prowadzi zjazdowa trasa. Ona musi być ubita! Po kolejnym odpoczynku, zakładamy nasze raki (Dorota staje się mistrzynią tej czynności, nawet pomaga innym) i idziemy zdobywać Kasprowy Wierch!

Kasprowy Wierch

Kasprowy Wierch fot. Marcin

Cel nasz dzisiejszy - Kasprowy Wierch - wznosi się na wysokość 1987 metrów n.p.m.. Należy jeszcze do Tatr Zachodnich i znajduje się na głównej grani Tatr. Na szczycie mieści się granica słowacko-polska. Składa się z krystalicznych skał. Kasprowy Wierch góruje nad dolinami: Gąsienicową, Suchej Wody, Bystrej jak również od strony słowackiej - Doliną Cichą Liptowską. Jest to nader często odwiedzany szczyt w Tatrach Polskich. Od roku 1936 jeździ na szczyt linowa kolej z Kuźnic, a meteorologiczne obserwatorium położone powyżej pomieszczenia stacji kolejki jest najwyżej położnym budynkiem w Polsce!

Trawersy kierujące szlak na Kasprowy Wierch doprowadziły nas do zapadającego się miejscami po pas śniegu. Nieco staje się to męczące, dlatego postanawiamy dojść do trasy zjazdowej i jej brzegiem kierować się w stronę szczytu. Bardzo ładnie eksponuje się szczyt Beskidu. Słońce przebijające się przez chmury dostarcza specyficznego klimatu. Dorota potrafi go uchwycić w swoim fotograficznym aparacie.

Beskid. fot. Dorota

Podejście pod Kasprowy nieco daj we znaki. Moja kondycja jeszcze w nie najlepszej  formie. Słońce powoduje, że jest na prawdę ciepło, nie ma tak na prawdę wiatru, jednakże od czasu do czasu wieje od strony wschodniej. I robi się chwilowa zadymka. I tak na przemian. Wiatr i cisza. Rezultaty tych kombinacji i mocnego słońca poznamy w zasadzie wieczorem, a najlepiej widoczne będą następnego dnia z samego rana. W rewelacyjnych humorach zbliżamy się do szczytu. Barometr Piotra wskazuje już 1800 m n.p.m. Jesteśmy już blisko...

Widoki z Kasprowego

O widokach z Kasprowego Wierchu nie będę się rozpisywał, są piękne, jednakże są także bardzo powszechne. Nie trzeba się przecież pocić (tak jak my mieliśmy okazję), żeby być na Kasprowym Wierchu i podziwiać piękne panoramy tatrzańskie. Ale taka przyjemność kosztuje około 50 zł (bilet w dwie strony linowej kolejki). Cieszymy się widokami, robimy fotki, podziwiamy zwinność ludzi, górską modę przeniesioną z Krupówek. Robimy zdjęcia, w wolnym czasie, też robimy zdjęcia, konsumujemy żelki, dostrzegamy panią w mini. To takie zderzenie światów, tego górskiego i tego "górskiego".

Zielonym szlakiem do Kuźnic

Po pas w śniegu. fot. Marcin

Jak to bywa w tego gatunku historiach, najciekawsze przydarza się zawsze na koniec! ;) Zejście szlakiem zielonym z Kasprowego Wierchu do Kuźnic przez Myślenickie Turnie długi czas pozostaje w naszej pamięci! Proponują zobaczyć obrazy i się przekonać jak było!

Tatry porą zimową są rewelacyjne, nieobliczalne i bardzo pociągające!!!

Zimowy Kasprowy Wierch 2beinspired.pl

Zobacz wszystkie zdjęcia z wycieczki!

Pozostaw Komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.